همانطور که رفتار ما تغییر می کند، الگوریتم های گوگل و فناوری تکامل می یابد تا نیازها و خواسته های ما را برآورده کند، بنابراین موتور جستجو نیز باید تغییر کند. به عنوان مثال، ده سال پیش ما پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و پینترست را نداشتیم که به افزایش ترافیک وب کمک کند.

ما همچنین به ترافیک تلفن همراه یا بهترین راه‌های دسترسی به جستجوگرانی که در حال حرکت بودند فکر نکردیم، زیرا آن میلیون‌ها جستجوگر وجود نداشتند، تا امروز که به نظر می‌رسد روند بازاریابی یک شبه تغییر می‌کند. ابزارها و فناوری های جدید بلافاصله قابل توجه هستند،

بنابراین، گوگل در پاسخ به این تغییرات سریع، مدام رویکرد خود را نسبت به رتبه‌بندی، لینک‌ها و محتوای خاص تغییر می‌دهد. اما در قلب الگوریتم تبدیل گوگل یک هدف ساده وجود دارد: ارائه بهترین تجربه ممکن برای کاربر…

در این پست من محمد سلحشوری مفهوم الگوریتم گوگل را با ذکر مثال های متعدد مرور می کنم و مهمترین الگوریتم گوگل و الگوریتم مرغ مگس خوار خاص و کاربردی را به اختصار به اشتراک می گذارم. با ما بمان

الگوریتم گوگل چیست و چگونه کار می کند؟

در مورد یک موتور جستجو، مشکل این است که "چگونه می توان مرتبط ترین صفحات وب را برای کلمات کلیدی خاص (یا عبارات جستجو) پیدا کرد.

اینجاست که وجود الگوریتم‌ها معنا پیدا می‌کند.

الگوریتم‌ها به گوگل اجازه می‌دهند نتایج مرتبط را پیدا، رتبه‌بندی و برگرداند.

کلمه "الگوریتم" به یک روش مبتنی بر منطق گام به گام برای حل یک مشکل خاص اشاره دارد.

الگوریتم گوگل یک سیستم پیچیده برای به دست آوردن داده است که از فهرست جستجوی صفحات وب استفاده می کند که حاوی کلمات کلیدی مورد جستجوی کاربر است.

به سرعت بهترین نتایج را برای جستجو ارائه دهید. از دیدگاه علمی، الگوریتم ها در واقع مجموعه ای از فرمول ها هستند که مسائل را حل می کنند و مسائل بزرگ و پیچیده یک توسعه دهنده وب را به مسائل کوچکتر تبدیل می کنند.

سپس هر صفحه را بر اساس چندین عامل مهم رتبه بندی می کنند، از جمله:

تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی در یک صفحه یافت می شود (محتوای با کیفیت)

وب سایت به روز و با کیفیت بالا

وب سایت های قدیمی را با الگوریتم جدید به روز کنید

لینک سازی با کیفیت (بک لینک) از سایت های قابل اعتماد

موبایل کردن وب سایت شما (سئوی موبایل)

وب سایتی با سرعت بارگذاری صفحات بالا داشته باشید

از نشانه گذاری طرحواره تایید شده توسط Google برای ارائه اطلاعات قابل فهم مانند عناوین و محصولات به موتورهای جستجو استفاده می کند

داشتن یک برند قوی در وب سایت خود برای جلب جستجو و توجه بیشتر کاربران در وب سایت خود از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام

دامنه با کیفیت قوی داشته باشید (استفاده از کلمه کلیدی و نام تجاری و کیفیت لینک)

استفاده از فاکتور HTTPS برای افزایش امنیت اطلاعات کاربران

تجربه کاربری خوب (هر چه کاربر زمان بیشتری را در سایت بگذراند و چند بار و چند صفحه از سایت بازدید کرده است)

برخی از چیزهایی که ما نمی توانیم کنترل کنیم، مانند تعداد سایت ها و نام های دامنه، با این حال، بیشتر این ویژگی های اختصاصی تحت کنترل ما هستند، مانند محتوای منحصر به فرد، بهینه سازی صفحه و ورودی. ارتباط دادن…

موتورهای جستجو از ترکیبی از الگوریتم ها و چندین عامل رتبه بندی برای نمایش صفحات وب که در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بندی می شوند، استفاده می کنند.

اگر مشغول طراحی و نوشتن یک وب سایت هستید، باید تمام قوانین گوگل را رعایت کنید تا علاوه بر جریمه نشدن توسط گوگل، رتبه بالایی برای سایت خود کسب کنید.

اما اگر قوانین گوگل (موتور جستجو) را به طور کامل رعایت نکنید، توسط الگوریتم های دیگر شناخته می شوید و در طول مسیر، موتورهای گوگل وب سایت شما را آنالیز می کنند و گوگل شما را جریمه می کند.

یک توسعه دهنده وب برای افزایش رتبه وب سایت خود نیاز به وجود الگوریتم هایی دارد.

الگوریتم ها کار می کنند:

بررسی محتوای سایت

وضعیت پیوند را بررسی کنید

طبقه بندی نتایج جستجو

چند سال پیش، اگر روی یک نتیجه جستجو کلیک می‌کردید، تبلیغات نامرتبط و پنجره‌های بازشو مزاحم زیادی را می‌بینید که بزرگ‌تر از پنجره پس‌زمینه بودند که واقعاً آزاردهنده بود.

بنابراین، گوگل الگوریتم های نجات دهنده (الگوریتم) را به عنوان نیروی اضافی برای شناسایی سایت های اسپم و مبارزه با آنها ایجاد کرد.

در واقع این الگوریتم به کاربران آموزش می داد که چگونه محتوای با کیفیت تولید کنند و رتبه سایت خود را افزایش دهند و به جایگاه واقعی خود برسند.

در الگوریتم گوگل، الگوریتم چشم پرنده جریمه نمی کند

تنها نقش آن راهنمایی و هدایت سریع و دقیق کاربران است، مانند علائم راهنمایی و رانندگی عمل می کند تا رانندگان و مسافران را سریع و ایمن به مقصد مورد نظرشان راهنمایی کند و راه را به آنها نشان دهد.

از مثال بالا می توان فهمید که الگوریتم های گوگل در واقع یک سری عوامل و دستورالعمل هایی هستند که وب سایت های مختلف را بر اساس عملکرد و قوانین گوگل متمایز می کنند.

وجود این الگوریتم ها برای بهینه سازی سایت ضروری است.

اول اینکه از ورود سایت های بی کیفیت جلوگیری می کنند.

دوم، آنها وب سایت های ارزشمند و کاربر محور را به طور قابل توجهی رشد می دهند.

جستجوی گوگل باید نیازها و اهداف کاربر را درک کند و بر اساس آن بهینه سازی کند.

مروری بر الگوریتم های گوگل

گوگل در 13 ژانویه اعلام کرد که اولین آپدیت الگوریتم خود را برای سال 2020 منتشر کرده است.

اهمیت این به روز رسانی الگوریتم افزایش می یابد زیرا غول موتور جستجو تایید می کند که آخرین به روز رسانی گوگل یک الگوریتم کلیدی است.

چرا الگوریتم گوگل اهمیت دارد؟

گوگل برای تصمیم گیری بهتر برای هر رنکینگ به داده های زیادی نیاز دارد

هرچه افراد هنگام جستجوی یک کلمه کلیدی خاص، نتایج مرتبط بیشتری کسب کنند، بهتر است.

داده هایی که گوگل استخراج می کند و به جستجوگران دیگر برمی گرداند دقیق تر است.

موتور جستجوی گوگل از الگوریتم هایی برای بازدید از هر سایت استفاده می کند و موقعیت هر سایت را بررسی می کند و صفحاتی را که بالاترین موقعیت را دارند در صفحه نتایج موتور جستجو قرار می دهد.

این بدان معناست که بهترین لینک مرتبط با جستجوی شما اولین لینک لیست گوگل است و الگوریتم ما دائما در حال تغییر و به روز رسانی است تا وب سایت شما را در گوگل بشناسد و بپذیرد.

کوچکترین تغییر در الگوریتم گوگل می تواند تاثیر زیادی بر روی یک وب سایت خاص داشته باشد.

در نتیجه تغییرات الگوریتم و به روز رسانی، بسیاری از سایت ها با رتبه های پایین تر جریمه شده اند، در حالی که برخی دیگر شاهد افزایش قابل توجه ترافیک و رتبه بندی بهتر بوده اند.

الگوریتم گوگل هر سال حدود 500 تا 600 بار تغییر می کند، در حالی که بیشتر به روز رسانی ها جزئی هستند و اغلب توسط کاربران و حتی سئوی وب سایت انتخاب نمی شوند.

مفیدترین و مهم ترین الگوریتم های گوگل عبارتند از:

الگوریتم برت (BERT)

این عقل مصنوعی گوگل است

الگوریتم مطالب تازه

محتوای با کیفیت و متفاوت

الگوریتم رقص گوگل

این مربوط به لیست نتایج گوگل است که ممکن است به طور ناگهانی موقعیت شما را نسبت به یک یا چند کلمه کلیدی افزایش ندهد.

الگوریتم مرغ مگس خوار

معنی عبارت جستجو را درک کنید و نتایج مرتبط را سریع و دقیق در اختیار کاربر قرار دهید

الگوریتم های پاندا

در فوریه 2011، اولین فیلتر به عنوان بخشی از آپدیت پاندا معرفی شد.

این یکی از رایج ترین الگوریتم های گوگل است. کیفیت محتوا و میزان رضایت کاربر از متن و نوشته را ارزیابی می کند.


وظیفه این الگوریتم جلوگیری از محتوای بی کیفیت و تکراری است.

الگوریتم پنگوئن

در ۲۴ آوریل ۲۰۱۲، گوگل اولین آپدیت پنگوئن را اعلام کرد.

با سایت‌های سوءاستفاده‌کننده‌ای سروکار دارد که سعی می‌کنند با خرید بک لینک یا استفاده از لینک‌های سایت‌های معتبر (تقلب) رتبه سایت خود را بالا ببرند که اصطلاحا به آن تکنیک کلاه سیاه می‌گویند.

الگوریتم پنگوئن وب سایت هایی که مملو از کلمات کلیدی تکراری و لینک های غیر طبیعی هستند را شناسایی و جریمه می کند.

مثلا

خرید هدیه روز ولنتاین برای همسرتان قدم بزرگی است.

هدیه روز ولنتاین امسال باید راهی برای بیان میزان دوست داشتن او باشد.

مطمئن شوید که هدیه ولنتاین به خوبی بررسی شده است.

وقتی امروز عشق خود را نشان می دهید، زندگی می کنید تا دوست داشته شوند. برای انتخاب هدیه مناسب برای روز ولنتاین آماده اید؟

همانطور که می بینید کلمه کلیدی "هدیه ولنتاین" چندین بار در این محتوای نازک ذکر شده است.

این کلمه کلیدی برخلاف دستورالعمل های وب سایت گوگل است.

الگوریتم کبوتر

این الگوریتم نزدیک ترین و بهترین مکان جستجو شده توسط کاربر را پیدا می کند.

دنباله الگوریتم مغز

این الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی است، وظیفه این الگوریتم شناسایی نظر دلخواه کاربر و نشان دادن بهترین نتایج و همچنین بهبود رتبه نتایج جستجو می باشد.

Google Sandbox

سایت‌های موقت (زمین‌های بازی) برای سایت‌های فعال و دائماً فعال توسط Google تأیید نمی‌شوند

تفاوت الگوریتم پاندا و پنگوئن

به روز رسانی پاندا در درجه اول در مورد کیفیت است

اگرچه پنگوئن می خواهد هرزنامه یا لینک های عصبانی را که سعی در فریب رتبه بندی موتورهای جستجو دارند حذف کند.

مهم است که هر دو به روز رسانی را دنبال کنید. هنگامی که سایت شما توسط پاندا جریمه می شود، احتمال زیادی وجود دارد که پنگوئن روی سایت شما نیز تاثیر بگذارد.

الگوریتم مرغ مگس خوار

در 26 سپتامبر 2013، گوگل یکی از مهم ترین پیشرفت ها را در الگوریتم موتور جستجوی خود منتشر کرد.

مرغ مگس خوار به گوگل یک پلتفرم "دقیق و سریع" می دهد که در آن جستجوگران می توانند به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند، هنگامی که یک کلمه کلیدی خاص را در موتور جستجو تایپ می کنند، پیدا کنند.

همانطور که از نام الگوریتم پیداست، دقیق ترین، سریع ترین و دقیق ترین الگوریتمی است که در سال 2013 به گوگل معرفی شد و از مهمترین ویژگی های این الگوریتم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تجزیه و تحلیل عبارتی که کاربر به دنبال آن است بسیار سریع و دقیق است

بهترین نتیجه را در کمترین زمان به کاربر ارائه می دهد

عبارات و کلماتی را که کاربر جستجو کرده است را درک می کند و هدف از جستجوی کاربر و تفاوت بین عبارات را می داند.

همین را می‌فهمد و به گوگل کمک می‌کند بهترین نتایج را به کاربر ارائه دهد.

به عنوان مثال، الگوریتم مرغ مگس خوار تفاوت بین قیمت یخچال و یخچال های طبیعی را تشخیص می دهد و آن را به گوگل گزارش می دهد تا محتوای مرتبط با جستجوی هر کاربر را ارائه دهد.

این الگوریتم با کمک نمودار دانش گوگل، دقیقاً نتایج مورد نظر را به کاربران می دهد و درک عمیقی از جستجوی کاربران دارد.

به عنوان مثال، اگر فقط بهترین رستوران های کره ای را جستجو کنید و جمله پرس و جو را کامل ننویسید، دقت و دقت این الگوریتم همچنان بهترین رستوران های کره ای در تهران را به شما نشان می دهد زیرا می تواند موقعیت مکانی شما را تشخیص دهد و اگر نه، من این را به شما نشان خواهم داد بهترین رستوران های کره را به شما نشان می دهد.

نمودار دانش گوگل

در این میان، هر زمان که نتایج جستجوی گوگل یا پنالتی های گوگل ذکر می شود، حتما این سوال برای شما پیش می آید که گوگل از کجا معنی کلمات کلیدی و عباراتی را که کاربر جستجو کرده است می داند؟

گوگل مانند یک فرد متفکر و آگاه تمامی مطالب سایت های مرجع را مطالعه می کند تا بتواند دانش و دانش خود را مدام افزایش دهد که به آن نمودار دانش گوگل می گویند.

Google Knowledge Graph بین 0 تا 100 جستجو در صفحات مختلف در اختیار کاربر قرار می دهد، مثلاً اگر بیوگرافی یک بازیگر را جستجو کنید، تمام فیلم ها و سریال های بازیگر و کارگردان را به شما نشان می دهد.

به عبارت دیگر، این به روز رسانی برای بهبود ارائه نتایج برای یک کلمه کلیدی مشخص طراحی شده است، نه خود کلمه کلیدی واقعی، بلکه به اصطلاح "کلمه کلیدی هدف".

به یک معنا، پاندا و پنگوئن به روز رسانی مداوم الگوریتم های موجود هستند، در حالی که مرغ مگس خوار یک الگوریتم جدید است.

این الگوریتم جدید از بیش از 200 عامل ارزیابی برای تعیین ارتباط و امتیاز کیفیت یک صفحه خاص استفاده می کند.

به عنوان یک قاعده، مرغ مگس خوار سئوی جدید را از قدیمی جدا می کند.

توجه

مرغ مگس خوار USAF RA Sti کلمه کلیدی Dragon-Tai Lin VE می تواند از Edi کلمه کند.

سایت هایی که از کلمات کلیدی دم بلند استفاده می کنند موفقیت زیادی داشته اند.

91٪ از ترافیک جستجو از کلمات کلیدی دم بلند است.

هنگامی که روی کلمات کلیدی طولانی تمرکز می کنید، ترافیکی را برای وب سایت خود ایجاد می کنید که بازدیدکنندگان بیشتری ایجاد می کند و در نتیجه لینک های بیشتری را در طول زمان ایجاد می کند.

به عنوان مثال: کلماتی مانند "کافی شاپ" و "کافه میامی" در دسترس شما نیست.

با این حال، اصطلاحات طولانی مانند "بهترین کافی شاپ در میامی" ممکن است کمتر رقابتی باشد، اما بیشتر به مخاطبان شما مرتبط باشد.

این رویکرد برای تحقیق کلمات کلیدی و ایجاد محتوا با به روز رسانی مرغ مگس خوار ترکیب شده است.

آنها قوانین الگوریتم Kolibris را برای بهبود سئوی وب سایت ایجاد کردند

از تکرار یک موضوع خودداری کنید و از یک کلمه و یک خانواده کلمه استفاده کنید، مثلاً طبق گفته گوگل، لامپ ها و لامپ ها یک ایده را مطرح می کنند.

با استفاده از زبان نشانه گذاری گوگل (شما) برای درک بهتر صفحه وب سایت، به عنوان مثال، تشخیص می دهد که محتوای این صفحه ورزشی است یا هنری.

تعداد وسایل جانبی را کاهش دهید، بنابراین بخش های مختلف و ساده ای مانند جداول و نمودارها و ... را به محتوای وب سایت اضافه کنید تا زمان صرف شده توسط کاربر در وب سایت افزایش یابد.

در حال حاضر معنا و مفهوم سئو در رابطه با الگوریتم ها چیزی جز بهبود جستجوی کاربر با الگوریتم مرغ مگس خوار نیست، به جای جستجوی طولانی، می توان به سادگی با تعیین کلمه کلیدی مورد نظر، نتایج جستجو را بهینه کرد.

الگوریتم استرس مرغ مگس خوار

از کلمات کلیدی مورد نظر خود استفاده کنید

استفاده از انکر تکست مناسب

مقالات و محتوای کوتاه برای کاربران خاص

استفاده از تصاویر و ویدئوها در تولید محتوا

انکر تکست چیست؟

به تمام کاراکترها و کلمات موجود در محتوا یا مقاله که به وب سایت یا مقاله (لینک) دیگری پیوند داده می شود، زمینه ای گفته می شود که کاربر می تواند روی آن کلیک کند.

Anchor text رتبه وب سایت را در موتورهای جستجو بهبود می بخشد.

این بدان معناست که گوگل وب سایت را جریمه می کند

تخریب و کاهش ترافیک ورودی

شاید واضح ترین نشانه جریمه، افت ناگهانی رتبه SERP وب سایت شما باشد.

به عنوان مثال، اگر وب سایت شما برای مدتی از صفحه اول گوگل خارج شود، ترافیک وب سایت شما بلافاصله تأثیر آن را احساس می کند.

هر از چند گاهی باید جایگاه سایت خود را در گوگل بررسی کنید، البته گاهی اوقات کاهش جزئی موقعیت ممکن است به دلیل افزایش جایگاه وب سایت رقیب شما باشد.

تنبیه دست

گوگل از طریق پلتفرم ابزارهای وب مستر خود، اطلاعیه ای را برای صاحبان وب سایت های جریمه شده ارسال می کند. در Webmaster Tools، مدیران وب‌سایت‌ها می‌توانند فهرستی از موارد نقض وب‌سایت را مشاهده کنند.

ابزارهای وب مستر می توانند به شما کمک کنند تا مشکلاتی مانند جریمه های محتوای تکراری را شناسایی کنید. (ما در مقاله ای جداگانه در مورد کنسول جستجو صحبت خواهیم کرد.)

اگر قبلاً سیستم عامل را نصب کرده اید، وارد شوید، Search Form را انتخاب کنید و سپس از منوی کشویی HTML Enhancements را انتخاب کنید.

سپس گوگل لیستی از مشکلات احتمالی را ارائه می دهد و به شما اجازه می دهد تا اقدامات لازم را برای رفع آنها انجام دهید.

همه مجازات های الگوریتمی به یک اندازه شدید نیستند.

رشته الگوریتمی

پنالتی های گوگل

بدون دریافت پیام از طرف گوگل، می توانیم بفهمیم که گوگل شما را مجازات می کند و این یک مجازات خودکار است.

کلمات کلیدی وب سایت که در جستجوهای گوگل ظاهر نمی شوند (این جریمه حذف نمی شود)

نتایج جستجو برای پیوندها در گوگل

زمان هایی که گوگل وب سایت شما را در لیست سیاه قرار می دهد عبارتند از:

انجام کارهایی مانند خرید لینک

لیست های اسپم

پیشگفتار

انتقال ویروس یا بدافزار در سایت

افکار نهایی:

تنها کاری که برای بهبود رتبه وب سایت خود باید انجام دهید این است که لینک ها را به روشی مقیاس پذیر و ارگانیک بسازید و بر ارائه محتوای با بهترین کیفیت (خواه یک پست وبلاگ نوشته شده یا یک اینفوگرافیک خلاقانه) تمرکز کنید تا ترافیک خود را افزایش دهید. به وبلاگ شما

ادامه مطلب: https://blogten.ir/mag-google-algorithm/