نحوه استفاده از اسکنر HP با نرم افزار HP Scan را آموزش می دهد

با استفاده از HP Scan، نرم افزار اسکنر، می توانید به راحتی یک نسخه دیجیتالی از اسناد و تصاویر خود ایجاد کرده و آنها را ذخیره یا به اشتراک بگذارید.

امروزه با پیشرفت سریع تکنولوژی و ظهور دستگاه های جدید، دستگاه اسکنر از نظر تقاضا و محبوبیت جایگاه خوبی دارد. به خصوص برای مشاغل، اسکن اسناد کاغذی، اسناد و عکس ها برای سازماندهی و اشتراک گذاری هرچه بیشتر آنها بسیار مفید است.

نیاز به استفاده از این دستگاه ها در عصر مدرن باعث شده است که نیاز به سیستم تأیید اسناد دقیق تر و بهتر از قبل باشد. اگر همچنان به دنبال نرم افزار اسکن اسکنر HP خود هستید که بتواند فایل های کاغذی را به راحتی به نسخه های دیجیتال تبدیل کند، حتما این مقاله را مطالعه کنید که شما را برای استفاده از نرم افزار HP Scan معرفی و راهنمایی می کند.

نرم افزار HP Scan را مشاهده و دانلود کنید

همانطور که می دانید برای مشاهده اسناد خود از طریق اسکنر HP در ویندوز به یک برنامه خاص نیاز داریم. نرم افزار اسکن HP می تواند راهی سریع و آسان برای اسکن اسناد و اطلاعات مورد نیاز شما باشد. این برنامه برای پشتیبانی از اکثر ویروس های HP طراحی شده است. نرم افزار اسکنر HP زمانی که درایور اسکنر HP یا چاپگر چندکاره HP نصب شده است روی دستگاه نصب می شود یا می توانید آن را به همراه آخرین نسخه درایور دستگاه خود از وب سایت پشتیبانی HP به آدرس های زیر دانلود و بر روی رایانه خود نصب کنید.

https://support.hp.com/us-en

نرم افزار HP Scan به شما امکان می دهد اسناد و تصاویر اسکن شده را با کیفیت بسیار بالا بایگانی، ارسال و ذخیره کنید. با استفاده از این برنامه می توانید اسناد خود را با توجه به نیازها و استانداردهای خود سفارشی کنید. این نرم افزار حرفه ای به کاربران خود امکان اسکن عکس ها و اسناد را تنها در سه مرحله (انتخاب اسکنر، اعمال تنظیمات و انتخاب مسیر برای ذخیره سند) می دهد.

مزایای سهولت استفاده از نرم افزار اسکن HP

HP Scan یک رابط بصری و آسان برای استفاده دارد. زیرا به کاربران این امکان را می دهد که به سرعت تنظیمات مورد نظر را بررسی و اعمال کنند و قبل از ذخیره تصویر را پیش نمایش کنند. علاوه بر این، کاربران hp Scan این امکان را دارند که فایل های خود را به صورت PDF، JPEG و حتی فرمت های متنی قابل ویرایش ذخیره کنند. قابلیت تنظیم اندازه کاغذ، رنگ، سیاه و سفید، وضوح تصویر و بسیاری ویژگی های پیشرفته دیگر از جمله مزایایی است که بر محبوبیت این اپلیکیشن می افزاید.

با سفارشی کردن تنظیمات و میانبرها برای اسکن روزانه، می توانید روند اسکن را سرعت بخشیده و در صورت نیاز به تغییر میانبرهای مورد نظر خود، تنها با یک کلیک آنها را تغییر دهید.

با نرم افزار اسکن HP در 7 مرحله اسکن کنید.

همانطور که قبلا گفتیم، شما می توانید به راحتی با اسکنر HP و با کمک نرم افزار HP Scan عکس ها و اسناد خود را به یک فایل دیجیتال تبدیل کنید.

پس از بررسی اینکه دستگاه شما دارای آخرین درایورها و نرم افزار است، می توانید سند خود را اسکن کنید. دستورالعمل های گام به گام زیر را برای استفاده از HP Scan دنبال کنید.

1- ابتدا سند را در موقعیت مورد نظر قرار دهید. همچنین به علائم و راهنماهای صفحه اسکنر HP توجه کنید تا سند را به درستی قرار دهید.

2- به منوی استارت رایانه خود بروید و نوع دستگاه مورد نظر خود را جستجو کنید. با کلیک بر روی آن وارد رابط برنامه می شوید.

3- گزینه های چاپ، اسکن و فکس را انتخاب کرده و سپس روی Scan کلیک کنید.

4- در پنجره باز شده گزینه Scan Document یا Photo را انتخاب کنید.

5- در این صفحه می توانید از میانبرهای صفحه کلید برای تنظیم توابع مورد نظر برای فایل اسکن شده استفاده کنید. هر کدام از این میانبرهای صفحه کلید کاربرد خاصی دارند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم:

Save as PDF: از این میانبر برای ذخیره فایل با فرمت PDF یا ارسال آن به ایمیل با این فرمت استفاده می شود.

Save as JPEG: از این گزینه برای اسکن برای ذخیره یک سند یا ایمیل به عنوان عکس استفاده کنید.

ارسال ایمیل با فرمت PDF و ایمیل با فرمت JPEG: برای استفاده از این میانبرها ابتدا اتصال اینترنت خود را تایید کنید. با استفاده از این گزینه ها می توانید سند خود را در قالب فایل PDF یا JPEG ارسال کنید. با انتخاب این لینک ها، نرم افزار HP Scan تصویر را هنگام باز کردن ایمیل به ایمیل جدید پیوست می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که گیرنده، موضوع و پیام را وارد کرده و روی ارسال کلیک کنید.

ذخیره به عنوان متن قابل ویرایش: فناوری تشخیص نویسه نوری در اسکنرهای HP و چاپگرهای چند منظوره به شما امکان می دهد سند خود را به یک فایل قابل ویرایش و جستجو تبدیل کنید. قابلیت OCR همچنین نمایه سازی و بازیابی اسناد را بهبود می بخشد.

ارسال به ابر: اسناد خود را با استفاده از این میانبر در فضای ذخیره سازی ابری آپلود کنید. قابل نگهداری و مدیریت است. با میانبر Send to Cloud. دراپ باکس درایو گوگل می توانید فضاهای ابری مانند SharePoint یا One Drive را انتخاب کنید. با انتخاب این میانبر، یک کادر کشویی باز می شود که در آن می توانید روی جایی که می خواهید کلیک کنید.

اسکن روزانه: میانبر اسکن روزانه به کاربران امکان می دهد میانبرهای اسکن را برای نیازهای روزانه خود تعریف و ذخیره کنند. این برنامه ها برای کارهای سریع و تک طراحی شده اند. بسیاری از تنظیمات اسکنر مانند نوع مورد، گروه صفحه، اندازه صفحه، رنگ و پیشرفت در این میانبر موجود است.

توجه داشته باشید که می توانید همه چیز را در سمت چپ با گزینه های سمت راست این صفحه سفارشی کنید.

اسکن اسناد طولانی یا بسیار طولانی: به طور پیش فرض، اسکنر HP به طور خودکار اندازه صفحه را در قسمت تشخیص خودکار اندازه در لیست کشویی تشخیص می دهد. برای اسناد طولانی، گزینه (8.5 x 34 اینچ) یا Extra Long (8.5 x 122 اینچ) را از لیست کشویی Page Size در تنظیمات میانبر اسکن انتخاب کنید.

توجه: هنگام استفاده از تنظیمات صفحه طولانی، فقط می توانید یک صفحه را اسکن کنید.

Detect Multi-Feeds: این ویژگی به طور پیش فرض فعال است. اگر تشخیص دهد که چندین صفحه به طور همزمان به اسکنر وارد شده است، روند اسکن را متوقف می کند. فعال کردن این ویژگی در حین اسکن می تواند به دو دلیل مفید باشد:

فرم های چند بخشی (توسط HP توصیه نمی شود)

اسنادی که دارای برچسب‌ها یا یادداشت‌هایی به پیوست فیزیکی هستند.

اندازه خودکار: به طور پیش فرض، اسکنر HP به طور خودکار اندازه صفحه را در لیست کشویی Auto Size تعیین می کند. برای اسناد با اندازه های غیر استاندارد یا ابعاد دیگر، می توانید اندازه مورد نظر را از لیست کشویی اندازه صفحه انتخاب کنید. این اسکنر می تواند به طور خودکار اندازه صفحه را با استفاده از گزینه تشخیص اندازه خودکار تعیین کند. هنگام استفاده از این گزینه، تصویر اسکن شده به اندازه صفحه مشخص شده برش داده می شود و هر محتوای اریب صاف می شود.

منبع: اگر از یک اسکنر با ADF (سیستم تغذیه خودکار) استفاده می کنید، از این منوی کشویی، Flatbed را انتخاب کنید. Auto Color Detection: این عملکرد صفحات رنگی را از صفحات سیاه و سفید تشخیص می دهد. برای تشخیص خودکار رنگ در یک تصویر اسکن شده، روی حالت Color در منوی کشویی کلیک کنید و سپس Automatic Color Detection را انتخاب کنید. برای تنظیم حساسیت تشخیص خودکار رنگ و تنظیمات حالت خروجی، روی More ضربه بزنید، تصویر را انتخاب کنید و سپس از منوی کشویی، تشخیص خودکار رنگ را انتخاب کنید.

نمایش سیاه و سفید متن پیشرفته: هنگام اسکن متن سیاه و سفید، می توانید از این ویژگی برای افزایش کیفیت تصویر اسکن شده استفاده کنید. در قسمت بعد روی تب Image کلیک کنید و Panel را انتخاب کنید و گزینه Content Enhancement را انتخاب کنید و OK کنید.

Post Scan Indicator: گزینه ای به نام نشانگر پست اسکن در سمت راست پایین صفحه وجود دارد. با فعال کردن این گزینه پیش نمایش فایل های اسکن شده را نشان می دهد.

سمت صفحه: به طور پیش فرض، نرم افزار در سمت 1 قرار دارد. اما برای اسکن سند دو طرفه خود در فید، گزینه 2-sided را انتخاب کنید.

در سمت راست بالای صفحه گزینه ای به نام more وجود دارد. این گزینه به شما کمک می کند در صورت نیاز تنظیمات پیشرفته تری را روی فایل اعمال کنید.

وضوح: با باز کردن این کشوی گزینه، می توانید کیفیت، وضوح و شفافیت سند خود را تعیین کنید.

نوع فایل: برای ذخیره اسناد خود در یک فایل pdf باید به قسمت Target رفته و از قسمت نوع فایل گزینه pdf را انتخاب کنید.

اگر می خواهید اسناد شما به صورت جداگانه ذخیره شوند، کادر مربوط به یک فایل جداگانه برای هر صفحه اسکن شده را علامت بزنید.

6- حالا نوبت به صدور فرمان اسکن می رسد. در این مرحله، نسخه ای از فایل را مشاهده می کنید که می توانید برای ایجاد تغییرات جدید در فایل، روی آن دوبار کلیک کنید.

7- در نهایت بر روی گزینه save کلیک کنید و فایل را در قسمت مورد نظر سیستم خود ذخیره کنید

اخرین حرف

امیدواریم با مطالعه این راهنما و آشنایی با نرم افزار HP Scan بتوانید به راحتی اسناد کاغذی را با فرمت دلخواه در رایانه خود ذخیره کنید. در صورتی که در هنگام نصب این برنامه با مشکلی مواجه شدید، برای رفع آن با همکاران ما تماس حاصل فرمایید. اگر قصد خرید انواع اسکنر اچ پی را دارید به قسمت فروشگاه سایت آوای فرهنگ منطقه مراجعه کنید.


لینک منبع: https://avafarhang.com/how-to-scan-with-hp-scan-software/