موفقیت در زندگی و کار تا حد زیادی به توانایی ما در برقراری ارتباط خوب بستگی دارد. آمارها نشان می دهد که 55 درصد زبان بدن، 38 درصد لحن و 7 درصد کلمات بر ارتباطات اجتماعی تأثیر می گذارند.

این آمار نشان می دهد که راز موفقیت در ارتباطات شما نه در گفتار شما بلکه در ارتباطات بدن شماست. این زبان بلندترین صداها را دارد، اغلب به صورت غریزی و ناخودآگاه.

زبان بدن چیست؟

وقتی با دیگران صحبت می کنید و با دیگران تعامل دارید، سیگنال هایی از بدن خود ارسال می کنید. این علائم رفتار افراد را نسبت به شما هدایت می کند.

این سیگنال‌ها از موقعیت بدن، نحوه حرکت دست‌ها و پاها، ظاهر، وضعیت بدنی، میزان باریک یا گشاد شدن چشم‌ها و غیره می‌آیند که در واقع زبان بدن شما هستند.

مردم می توانند انتخاب کنند که شما را باور کنند یا نه، جذب شما شوند یا شما را از خود دور کنند، حرف های شما را به عنوان شوخی یا شوخی و غیره بگیرند. سیگنال های بدن شما برای فشار دادن زبان بدن را می توان یک زبان رسمی کامل و جهانی دانست. .

چگونه می توان با زبان بدن متوجه شد که کسی دروغ می گوید؟

در برخی موارد، آنچه از دهان شما خارج می شود با زبان بدن شما مطابقت ندارد و دو چیز متفاوت هستند. این زمانی است که مردم متوجه می شوند که شما دروغ می گویید و به قول معروف آنچه می گویید از دل شما نیست و درست نیست.

به عنوان مثال، اگر هنگام تکان دادن سر، «بله» بگویید، مردم گیج خواهند شد. آن‌ها نمی‌دانند وقتی «بله» می‌گویید، حرف‌های شما را باور کنند یا سرتان را که نشانه «نه» است.

فواید و اثرات دوره آنلاین زبان بدن زهرا شیراحمدی مهم است


تسلط بر سیگنال های بدن می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. این مزایا عبارتند از:

موفقیت در مذاکره

اگر کنترل مناسبی بر حرکات بدن خود داشته باشید، بدون شک در مذاکرات پیروز خواهید شد. زیرا در حین مذاکره می توانید احساسات طرف مقابل را بر اساس لحن صدای او درک کنید و حتی میزان صداقت و دقت کلام او را تشخیص دهید.

موفقیت در مصاحبه شغلی

زبان بدن به شما کمک می کند در مصاحبه های شغلی کاریزماتیک و حرفه ای تر ظاهر شوید. در مصاحبه شغلی باید صاف بایستید، از دستان خود استفاده کنید و کمی لبخند بزنید.

موفقیت در گفتار

وقتی سخنرانی می کنید شما باید به اندازه کافی حرفه ای باشید تا مردم را برای ساعت های طولانی روی صندلی بنشینید. زبان بدن نیز می تواند به شما کمک کند. سخنرانان حرفه ای با استفاده از زبان و حرکات بدن بهتر می توانند پیام خود را به مخاطبان خود منتقل کنند.

موفقیت در ارتباطات عاطفی

اگر از زبان بدن به درستی استفاده کنید، بهتر می توانید احساسات خود را به دیگران منتقل کنید. همچنین می توانید به زبان بدن دیگران توجه کنید، احساسات آنها نسبت به خود را درک کنید و راهی برای تأثیرگذاری بر قلب آنها بیابید. در نتیجه، پیوندهای عاطفی قوی تری خواهید داشت.

اهمیت ارتباط غیرکلامی و زبان بدن

ارتباطات غیرکلامی و زبان بدن شامل مواردی مانند نحوه حرکت دست ها و بدن، نحوه گوش دادن، نوع نگاه و غیره است. این ویژگی ها به دیگران نشان می دهد که آیا برای دیگران ارزش قائل هستید یا نه. به همین دلیل اهمیت این زبان بسیار زیاد است.

وقتی زبان بدن شما با گفتار شما مطابقت دارد، اعتماد، علاقه و صمیمیت را افزایش می دهد، در حالی که وقتی حرکات شما با گفتار شما مطابقت ندارد، بی اعتمادی و سردرگمی ایجاد می کند.

4 نقش اصلی ارتباط غیرکلامی

بیان مجدد: از نظر شما نسخه پشتیبان تهیه می کند و آن را تقویت می کند. این بدان معناست که زبان اشاره شما با گفتار شما مطابقت دارد.

کنتراست: رفتار بدن شما با زبان کلامی شما در تضاد است. بنابراین شما را شبیه یک دروغگو می کند.

جایگزینی: زبان بدن می تواند جایگزین زبان کلامی شود. چهره و ظاهر شما پیام بسیار واضحی را به دیگران منتقل می کند.

مکمل: زبان بدن شما می تواند پیام شفاهی شما را تقویت کند. به عنوان مثال، اگر می خواهید از کسی تعریف کنید، می توانید یک دست دادن اضافه کنید.

انواع زبان بدن

حالت چهره

حالت چهره حرف های زیادی برای گفتن دارد و بسیار گویا است. از حالت چهره فردی که ساکت است می توان خیلی چیزها را تشخیص داد. جالب است بدانید که حالات چهره در نوع انسان رایج است و فردی که در ایران غمگین است حالت چهره یک فرد غمگین در آمریکا را دارد.

حرکت و وضعیت بدن

راه رفتن شما چیزهای زیادی در مورد شما می گوید. وضعیت جسمانی شما نتیجه وضعیت روحی شماست. راه رفتن، نشستن، وضعیت بدنی و حتی صاف نگه داشتن گردن و کمر، گویای وضعیت درونی شماست. اگر علاقه مند به یادگیری زبان بدن به صورت حرفه ای هستید مقاله آموزش زبان بدن را در سایت راستین مطالعه کنید.

اتصال در رویت

تماس چشمی یکی از مهمترین عناصر زبان است. نگاه شما به جمعیتی که می توانید در مورد آن صحبت کنید، چشمان شما می تواند عشق، نفرت، خشم، بی تفاوتی، شرم و تقریبا هر احساسی را بیان کند. با تماس چشمی، حتی می توانید میزان اعتماد خود را به طرف مقابل بگویید یا بفهمید که آیا فردی به شما علاقه دارد یا خیر!

دست زدن به

تاچ انواع و پیام های مختلفی دارد. شما یک دست دادن معمولی را تصور می کنید. دست دادن به کسی، دست دادن به صورت غیر عادی، دست زدن به پشت با دست دادن، دست دادن شدید با کسی و غیره همگی معانی مختلفی دارند. خواندن مقاله را توصیه می کنیم. وب سایت راستین "معنای حرکات دست در زبان بدن"

فضا

آیا از صحبت کردن با کسی احساس ناراحتی می کنید زیرا طرف مقابل به شما خیلی نزدیک است؟ ما به جایی نیاز داریم تا احساس راحتی کنیم البته این مقدار بستگی به فرهنگ، میزان صمیمیت ما با طرف مقابل، موقعیت، مکانی که هستیم و ... دارد.

از مقدار فضایی که به دیگران می دهید، می توانید سیگنال های محبت، علاقه، صمیمیت و غیره را برای آنها ارسال کنید.

او

لحن صدای شما بسیار مهم است. هنگامی که شما صحبت می کنید، دیگران نه تنها به کلمات شما بلکه به لحن شما نیز گوش می دهند. به عنوان مثال، سرعت صحبت کردن، تند یا ملایم بودن صدای شما، سرعت شما، تعداد دفعات استفاده از کلمات اضافی و... لحن صدای شما می تواند نشان دهنده خشم، عشق، کمرویی و اطمینان از اشتباهات شما باشد. . و... خودت باش

نحوه خواندن زبان بدن

به ناهماهنگی کلمات و حرکات بدن توجه کنید. بدن بعضی ها یک چیز می گوید اما حرفشان چیز دیگری می گوید. به عنوان مثال، چشمان شما می تواند شما را شاد و غمگین نشان دهد.

به طور کلی به دنبال نشانه های غیرکلامی باشید. به عنوان مثال، فقط به چشمان او نگاه نکنید. حرکات دست، حالت بدن، صدا، لحن و غیره را در نظر بگیرید. سپس در مورد شخص مقابل نتیجه گیری کنید.

غرایز و احساسات خود را دست کم نگیرید. اگر فکر می کنید که شخصی با شما ناصادق است، ممکن است به این دلیل باشد که زبان کلامی با زبان غیرکلامی مطابقت ندارد.

به صورت آن شخص نگاه کنید. چشم های درشت نشان دهنده خطر هستند، در حالی که چشم های کوچک نشان دهنده کمرویی، عدم اعتماد به نفس یا عدم عشق است. ارتباط چشمی مناسب برقرار کنید.

به حالات چهره افراد توجه کنید. آیا به شما احساس نقش آفرینی و نقاب زدن را می دهد یا سرشار از اشتیاق و حضور در زمان حال است؟

به لحن صدا توجه کنید. آیا لحن بیانگر گرما، صمیمیت و اعتماد به نفس است یا به دلیل سکوت، کمرویی یا عدم اعتماد به نفس ضعیف است؟

به وضعیت بدن و زبان بدن دقت کنید آیا بدنش صاف است یا ماهیچه هایش منقبض شده است؟ آیا شانه هایشان بالا و قوز کرده اند یا ریلکس هستند؟ به دستان آنها نگاه کنید، آیا آنها به هم فشرده شده اند یا شل؟

آیا تماس فیزیکی وجود دارد؟ آیا این برای ایجاد ناراحتی کافی است؟ آیا میزان تماس فیزیکی را دوست دارید؟

6 تکنیک برای تقویت و بهبود زبان بدن زهرا شیراحمدی

زبان بدن فرآیندی بسیار سریع است که باید لحظه به لحظه روی آن تمرکز کنید. آنها ناخودآگاه از کنار شما بیرون می آیند و شما حتی از آن خبر ندارید.

بنابراین لازم است از بدن و حرکات خود آگاه باشید. در زیر دو عامل مهم برای تقویت آن را معرفی می کنیم:

1. استرس لحظه ای را مدیریت کنید

استرس توانایی شما در برقراری ارتباط را کاهش می دهد. وقتی استرس و اضطراب دارید، سیگنال‌های غیرکلامی متناقض و گیج‌کننده را به دیگران می‌فرستید و در نتیجه حالت اضطراب خود را به آنها نیز منتقل می‌کنید.

به یاد داشته باشید که احساسات مانند سرماخوردگی هستند. اگر غمگین باشی، غم تو به دیگران سرایت می کند، اگر شاد باشی، همین طور است. بنابراین، اگر وضعیت بدن شما استرس ایجاد کند، این استرس به دیگران سرایت می کند.

اگر استرس زیادی دارید شما باید استرس را کنترل کرده و اقدامات لازم را انجام دهید تا زبان بدن شما بهبود یابد.

2. آگاهی عاطفی خود را بهبود بخشید

برای بهبود زبان بدن خود، باید از احساسات خود و تأثیر آنها بر شما آگاه باشید. شما باید بتوانید احساسات دیگران را بشناسید و بتوانید بدون گفتن کلمه ای احساسات آنها را تشخیص دهید.

آگاهی از احساسات دیگران به شما این امکان را می دهد که به راحتی با دیگران همدردی کنید و به فردی انسانی تبدیل شوید. همچنین اگر از احساسات آنها آگاه باشید، دیگران را راحتتر درک خواهید کرد.

3. او لبخند می زند

لبخند تاثیر بسزایی در بهبود و تقویت زبان بدن دارد. این باعث آرامش و آرامش شما می شود و باعث می شود مثبت تر و دوستانه تر به نظر برسید. البته لبخند باید کم و مناسب باشد.

4. مشغول باشید!

اشغال فضای بیشتر در هنگام نشستن باعث می شود در نظر دیگران با اعتماد به نفس بیشتری به نظر برسید، پس هرگز خود را روی صندلی له نکنید!

5. صاف بایستید

یکی دیگر از تکنیک های موثر زبان بدن صاف ایستادن است. همیشه پشت خود را صاف و قفسه سینه خود را کمی به سمت جلو نگه دارید. اگر خمیده باشید، می توانید ناامید و ناامن به نظر برسید.

6. لیوان خود را زمین بگذارید

هنگام صحبت می توانید یک لیوان آب بنوشید یا نوشیدنی بنوشید، نوشیدنی باید پایین تر از سینه شما باشد، اگر لیوان خود را جلوی سینه خود بگیرید، حس محافظت را به دیگران منتقل می کنید.

اشتباهات رایج در زبان بدن

برخی از اشتباهات رایج در حرکات و ژست های بدن ما وجود دارد که گاهی اوقات می تواند مشکل ساز باشد. بنابراین شناخت این اشتباهات و جلوگیری از تکرار آنها بسیار مهم است.

اشتباهات رایج در گفتار ما:

مدام به ساعت نگاه کنید و چک کنید

دست دادن آرام

با دستان خود روی سینه بنشینید.

نگاه بیش از حد و خیره شدن به دیگران

تکیه دادن به صندلی

خنده مصنوعی

تکان دادن بیش از حد

من دائماً با تلفن همراهم سرگرم هستم

حمل وسایلت

نزدیک شدن بیش از حد به دیگران

خنده های بی دلیل و نامناسب

شبیه سازی حرکات بدن طرف مقابل

خیلی دور از دیگران

حرکت ربات!

حرکات تکراری