شستشوی یک هفته ای طبیعی است اما وقتی لباس ها را داخل شوفاژ می گذاریم با اینکه دستگاه برق دارد روشن نمی شود در اینجا باید از خود بپرسید که چرا ماشین لباسشویی روشن می شود اما باز هم کار نمی کند؟ باید بگوییم که جای نگرانی نیست، ممکن است اتفاقی افتاده باشد که به راحتی از عهده آن برآیید.

دلیل روشن شدن و کار نکردن ماشین لباسشویی

چه هر روز لباس های خود را بشویید و چه یک بار در هفته، یک ماشین لباسشویی سالم در خانه ضروری است. ممکن است از استفاده مجدد از خرابی ناگهانی ناامید شوید، به خصوص زمانی که به لباس مورد علاقه خود نیاز دارید.

احتمالاً قبلاً چیزهای زیادی در مورد نگهداری ماشین لباسشویی خود می دانید. آنها می دانند چگونه از مواد شوینده مناسب استفاده کنند، چگونه لاستیک اطراف در را بعد از شستن تمیز کنند، و شاید حتی چگونه پاها را تکان دهند. اما اگر ماشین لباسشویی هرگز روشن نشد چه باید کرد؟ البته راه حل شما بستگی به اشتباه دارد.

بنابراین، امروز می توانید دلایل روشن شدن ماشین لباسشویی را پیدا کنید اما کار نمی کند. LG Samsung Bosch، Duo، Indesit به همه برندهایی مانند Zerowatt و غیره نگاه کنید و به شما خواهیم گفت که در مورد آن چه کاری انجام دهید.

توجه: بررسی ما این است که ماشین لباسشویی می چرخد ​​اما شستشو نمی شود، به این معنی که نیازی به بررسی مشکل برق ناشی از خرابی پریز، فیوز، دو شاخه و بررسی خرابی برد منبع تغذیه نیست. ، زیرا به همین دلیل است که ماشین لباسشویی شما روشن نمی شود. چیزی که ما در اینجا در مورد آن صحبت می کنیم این است که دستگاه کار می کند اما کاری انجام نمی دهد.

ماشین لباسشویی بیش از حد گرم شد

اگر مدت زیادی است که از ماشین لباسشویی استفاده می کنید اما نمی دانید چرا ماشین لباسشویی کار می کند اما کار نمی کند؟ ممکن است دستگاه شما بیش از حد گرم شده باشد، راه حل ساده این است که آن را خنک کنید. چند ساعت به آن فرصت دهید، سپس دوباره امتحان کنید.

شما به طور تصادفی تنظیمات را اشتباه وارد کردید

گاهی اوقات هنگام استفاده از دستگاه، افراد به طور تصادفی دکمه قفل کنترل را می زنند یا از دکمه شروع تاخیر استفاده می کنند. سعی کنید درب ماشین لباسشویی را باز و بسته کنید و سپس برنامه دیگری را امتحان کنید. اگر کار نکرد، ممکن است بخواهید چرخه شستشو را مجدداً راه اندازی کنید و دستگاه را مجدداً تنظیم کنید.

چرا ماشین لباسشویی روشن می شود اما روشن نمی شود؟ قفل یا سوئیچ خراب است!

بیشتر ماشین‌های لباسشویی فقط زمانی کار می‌کنند که درب بسته است یا حتی وقتی روشن است. ابتدا مطمئن شوید که درب به درستی بسته و قفل شده باشد.

اگر سوئیچ درب مشکلی داشته باشد، ممکن است ماشین لباسشویی شما حتی زمانی که روشن است کار نکند. حتی زمانی که درب آن به درستی بسته شده باشد.

اگر مهارت های الکتریکی دارید، می توانید از یک مولتی متر برای آزمایش آن استفاده کنید و میکرو سوئیچ را برای تداوم در موقعیت خاموش بررسی کنید.

اگر تست منفی است یا درب به درستی نمی چرخد، باید کلید را تعویض کنید.

خطای تایمر برنامه یا انتخابگر صدا

تایمر یا انتخابگر فرسوده مانع از قرار گرفتن مناسب تایمر بر روی شفت می شود و شما نمی توانید تایمر یا سایر عملکردهای ماشین لباسشویی را تنظیم کنید. می توانید پشت کنترل محدودیت را بررسی کنید تا ببینید آیا این مورد است. ممکن است دکمه گزینه مشکل داشته باشد. می توانید مشکل را به صورت بصری بررسی کرده و با یک مولتی متر تست کنید. اگر اینطور است ماشین لباسشویی کار می کند اما کار نمی کند و تایمر خاموش است باید تعویض شود.

وقتی برد درایور ماشین لباسشویی ال جی و سامسونگ و بوش و ... خراب می شود روشن می شود اما کار نمی کند.

در مدل های مدرن به جای تایمر از پنل الکترونیکی استفاده می شود که تمامی برنامه های ماشین لباسشویی شما را کنترل می کند. در صورت بروز مشکل در فرمان، ممکن است نتواند فرمان لازم را به موتور یا سایر قطعات ارسال کند. نیاز به رفع این مشکل بررسی تعمیر اسلب است که باید توسط تعمیرکاران واجد شرایط انجام شود.

هنگام تعمیرات لباسشویی بوش یک موتور معیوب می تواند باعث روشن شدن و از کار افتادن ماشین لباسشویی شود


اگر موتور خراب باشد، ماشین لباسشویی شما قادر به انجام کاری نخواهد بود، در عوض، به احتمال زیاد چرخه شستشو را شروع کرده و سپس در نقطه ای متوقف می شود. یکی دیگر از نشانه های خرابی ماشین، صدای زمزمه یا تق تق است که از آن می آید. دستگاه. ساعت

اگر ماشین لباسشویی روشن است اما هنگام کار دکمه ها کار نمی کند، دلایل مختلفی برای ثابت ماندن و عدم حرکت دیگ وجود دارد، از جمله:

سختی پرتاب

انداختن لباس های زیاد در سطل زباله

تسمه موتور شکسته

خرابی یا واژگونی موتور و فولی دیگ

روتور و استاتور معیوب

تغییر شکل بدنه دیگ

با استفاده از پد

عیب کلاچ

مونتاژ دستگاه معیوب است

گرفتگی فاضلاب

اگر بعد از تعمیر بوش، ماشین لباسشویی روشن می شود اما کار نمی کند، فقط صدای زمزمه می دهد، ممکن است زباله در زهکشی ماشین لباسشویی وجود داشته باشد. فیلتر تخلیه و لوله تخلیه را از نظر وجود زباله (مخصوصاً اجسام بزرگ مانند سکه) در داخل آن بررسی کنید. برای رفع این مشکل می توانید خودتان قفل را درست کنید اما اگر درست نشد به سراغ تعمیر بروید.


حرف آخر در مورد بررسی علت روشن شدن و کار نکردن ماشین لباسشویی

اگر هنوز متوجه نشدید که چرا ماشین لباسشویی ال جی، سامسونگ، بوش، پاکشوما و هر برند دیگری روشن می شود اما کار نمی کند، شرایط دیگری را در نظر بگیرید. آیا دکمه ها بعد از روشن شدن کار نمی کنند؟ آیا دستگاه برنامه را دریافت می کند؟ ممکن است کم آب نباشد.

اگر ماشین لباسشویی روشن شود اما کار نمی کند ، اگر مشکل ناشی از ورودی آب است ، ابتدا بررسی کنید که آیا شیر آب باز است. مطمئن شوید که فیلتر شلنگ مسدود نشده و شیلنگ ورودی خم نشده باشد، در غیر این صورت ممکن است مشکل از شیر برقی یا هیدرواستات ماشین لباسشویی باشد.

برخی از سوالات شما در مورد روشن شدن ماشین لباسشویی اما کار نمی کند

اگر سوال دیگری دارید در قسمت نظرات مطرح کنید.

آیا می توانم این ماشین لباسشویی را عیب یابی کنم؟

برخی از کارهایی که انجام داده اید، اگر لباس های زیادی در دستگاه ریخته اید، مقدار آن را کاهش دهید، پمپ تخلیه و فیلتر را بررسی کنید تا از گرفتگی آن مطمئن شوید.

اگر مشکل از قطعات اصلی باشد چطور؟

چنین مشکلی معمولاً زمانی رخ می دهد که تایمر، موتور، صفحه فرمان، تسمه و دیگ ایراد داشته باشد.

این مشکل در کدام برند بیشتر پیش می آید؟

به طور کلی، اگر ماشین لباسشویی شما روشن می شود اما کار نمی کند، مشکل قطعه مشترکی است که در همه برندها یافت می شود: LG، Samsung، Haier، Daewoo، Bosch، Pakshuma، Snowa، Indezit، Whirlpool، Zerowatt، Kenwood، Bucknecht. و همه برندهای دیگر پس مشکل از برند یا مدل دستگاه نیست.