هنگامی که دمای غذا پایین است، رشد و سرعت تولید مثل باکتری کاهش می یابد و غذا بیشتر از دمای اتاق دوام می آورد.

اگر یخچال و فریزر اختراع نمی شد، امروزه نمی توانستیم به راحتی مواد غذایی خود را برای چند روز (در یخچال) یا حتی چند هفته (در فریزر) نگهداری کنیم.

یخچال چگونه دمای داخل کابین را خنک می کند؟ تولید سرما از طریق تبرید بسیار ساده است و زمانی اتفاق می افتد که حالت گاز خنک کننده از گاز به آب تغییر کند و بالعکس. با نمایندگی بوش همراه باشید.


یخچال چگونه سرما ایجاد می کند؟

تغییر حالت گاز به مایع و مایع به گاز باعث خنک شدن یخچال می شود. اما چگونه می توان گاز را از مایع به گاز و بالعکس تبدیل کرد؟

برای این کار به قطعاتی مانند:

موتور یخچال

اپراتور

کندانسور

لوله مو

البته قطعات دیگری نیز در یخچال مانند بردهای الکترونیکی، سنسورها، ترموستات ها، تایمرها، ترمودیسک ها، ترموفیوزها و ... وجود دارد که تحت کنترل هستند، تولید یخ تنها توسط چهار قسمت فوق انجام می شود.

کارکرد موتور یخچال

برای تغییر حالت گاز و ایجاد سرما در یخچال جابجایی و تغییر فشار گاز ضروری است، کمپرسور یا موتور یخچال فریزر گاز را به گردش در می آورد و در سیکل تبرید فشار ایجاد می کند.

آیا می خواهید بدانید یخچال چگونه کار می کند؟ باید بدانیم که یکی از مهمترین قطعات در خنک سازی یخچال، موتور است. و تا زمانی که موتور یخچال روشن است سرد نمی شویم.

کندانسور یخچال چگونه کار می کند؟

وقتی موتور شروع به کار می کند، فشار گاز را افزایش می دهد، زیرا فشار گاز افزایش می یابد و در دمای اتاق به مایع تبدیل می شود.

فشار گاز مقطر افزایش می یابد و کندانسور را به سمت لوله مویرگی ترک می کند.

به این صورت است که یک لوله مویرگی در یخچال با محفظه فریزر کار می کند

حال آب مبرد تحت فشار زیاد به سمت لوله مویین حرکت می کند، در اینجا آب پس از عبور از فیلتر خشک وارد لوله مویین می شود.

لوله مویین لوله ای با قطر بسیار کم و طول زیاد است در این مرحله با عبور مبرد از لوله مویین فشار دوباره افزایش می یابد.

اواپراتور یخچال و نحوه عملکرد آن در یخچال فریزر

حال نوبت به تغییر حالت مایع به گاز پس از عبور از لوله مویین می رسد، این تغییر حالت باعث خنک شدن می شود.

حال خنکی ایجاد شده در اواپراتور با انتقال حرارت از جسم گرم به جسم سردتر انجام می شود و این گاز دوباره به کمپرسور منتقل می شود و این چرخه تکرار می شود تا بتوان دمای یخچال را تنظیم کرد. اگر سوالی دارید از نمایندگی یخچال بوش بپرسید.